StaninPhilly.reismee.nl

Begin in Philly

Hallo allemaal,

hierbij mijn blog over mijn stage in Philadelphia. Het is wat veel geworden merkte ik na al het schrijven maar hopelijk kunnen jullie wakker blijven tijdens het lezen. Appen mag anders natuurlijk ook, of vraag Rick maar om een samenvatting

Wink

Allereerst zal ik even uitleggen hoe ik op deze stage ben gekomen. Om de master van mijn studie biomedische technologie aan de TU/e te halen moet je een aantal vakken volgen, een afstudeerproject doen en een stage lopen. Mijn vakken heb ik vorig jaar allemaal al gehaald, en sinds 17 oktober heb ik ook met afstudeerproject gehaald met een 7 (voor degene die het nog niet wisten

Laughing
)

Ik wilde tijdens mijn stage iets soortgelijks doen als mijn afstudeerproject, dus iets met implantaten en het immuunsysteem. Er zijn nog zo veel plekken op de wereld die ik wil zien, waardoor ik niet op locatie maar op project wilde kiezen. Amerika is altijd al een land geweest dat ik eens wilde bezoeken, dus toen ik van de optie Philadelphia hoorde was ik meteen enthousiast. Ik had voor de veilige optie kunnen kiezen en iets binnen europa kunnen doen, maar ik wilde mezelf ook een beetje uitdagen door echt iets totaal zelf te doen.

Afgelopen zomer ben ik samen met mijn ouders en mijn peettante Rita al naar Amerika toegeweest. Tijdens deze super vette rondreis hebben we Philladelphia, Washington en New York aangedaan, met een korte tussenstop bij de Amish (wat een interessant, vreemd en controversieel volk zeg). We hebben toen in Philly (ja ja afkortingen zijn het helemaal) alvast de universiteit bekeken en mijn kamer, die ik al had geboekt via Airbnb.

Uiteindelijk ben ik zelf sinds 27 oktober weer terug in Philly. Nadat de vlucht een uur was vertraagd vanwege de mist, was ik veilig, moe en wel aangekomen op mijn kamer. De kamer is erg ruim en bevat een bed wat net niet lang genoeg (gelukkig wel 2 persoons dus dan maar diagonaal slapen) en verder staat er een prima tv met sateliet tv, met gratis premier league football en nog meer honderden zenders, dus ik zal me nooit vervelen. Ik deel het huis samen met 3 anderen: een Japanner, een Italiaan en een vrouw in Ivoorkust is geboren maar nu al 15 jaar in Amerika woond (Ivoriaanse ofzoiets wordt dat dan gok ik). Mijn huisgenoten zijn nogal op zichzelf, ze hebben niet echt behoeft aan gesprekken enzo. De italiaan is opzich wel een prima vent, hij heeft me uitgenodigd om eens samen met hem, zijn vriendin en nog wat italianen een biertje te komen drinken, iets wat ik zeker van plan ben te gaan doen.

Mijn kamer ligt op zo'n 20-25 min lopen van het gebouw waar ik mijn onderzoek ga uitvoeren. Het was de planning dat het hele lab in december zou verhuizen, en als ik dus eenmaal gewend was aan het huidige lab weer alles omgegooid werd. Gelukkig hebben ze besloten de verhuizing uit te stellen tot Juni, dus ik ben veilig. Het gebouw is erg indrukwekkend, met een hele grote Green wall, een muur van groen mos en planten was van water wordt voorzien. Ik zal er binnenkort eens een foto van posten.

Maar we waren gebleven bij mijn aankomst hier donderdag de 27ste...

Tongue Out

Ik heb het weekend vooral wat boodschappen gedaan en de buurt een klein beetje verkend. Ook heb ik me weer een beetje ingelezen in mijn project. Ze hebben hier aan de Drexel university een nieuwe coating bedacht voor een implantaat, zodat het implantaat beter opgenomen zou kunnen worden in het lichaam en er geen immuunreactie zal plaatsvinden. Mijn taak de komende 3.5 maand wordt het beoordelen van deze nieuwe coating en kijken of deze ook echt werkt.

Na opnieuw ingelezen te zijn, veel slaap (ik had wat in te halen van de afgelopen weken) en een nieuwe serie op Netflix gevonden te hebben was het al snel weer maandag en was het mijn eerste dag. Ik had me helemaal voorbereid op een universiteit in halloween thema, maar daar bleek niks van waar. De uni zelf en de omgeving waar ik zit (veel studenten en het wat armere deel van de samenleving) was niet zo in de halloween hype. Ik heb zelfs maar 1 groepje trick&treaters voorbij zien komen. Blijkbaar is het meer gebruikelijk dat ze in het weekend feestjes hebben bij mensen thuis, en de dag dat het echt Halloween is blijven de mensen 's avonds thuis voor de trick&treaters. Dus een gratis tip van mij, als je op stage gaat, zorg dat je eerst wat vrienden hebt in je omgeving als er zo'n feestdag is, anders heb je er ook niet zo veel aan.

Verder heb ik op de maandag iedereen in de groep ontmoet en heb ik mijn plek gekregen in het lab. Hier is het gebruikelijk dat iedereen ook zijn eigen plek in het lab krijgt, want echte bureau plaatsen zijn namelijk in een ander gebouw en de mensen zijn lui hier dus gaan gewoon in het lab zitten, mijn soort mensen dus

Tongue Out

Ik heb mijn project doorgesproken met Kara, dit is een assistent professor aan Drexel en het hoofd van de groep waar ik nu bij zit, en Emily, een PhD student in de groep. Emily gaat mij ook begeleiden in het lab en introduceert mij ook aan iedereen. De eerste week ben ik vooral bezig geweest met hij schrijven van mijn onderzoeksvoorstel, die is ook uiteindelijk goedgekeurd (yeah), dus kan ik nu verder met alle protocollen schrijven. Verder was er afgelopen donderdag nog een symposium over het leven na de uni, waar ik even deel aan heb genomen. Leek me wel zo interessant aangezien dat voor mij toch ook akelig dichtbij komt.

Dit weekend (we zijn bijna bij het eind mensen, nog even doorlezen...

Tongue Out
) heb ik vooral nog even opgezocht wat er allemaal te doen is in Philly en heb ik de stad verkend. Philly heeft heel veel murals, wat eigenlijk grote muurtekeningen zijn om graffiti tegen te gaan. Er is zelfs een hele wandeling die je langs veel murals zou moeten brengen. Aangezien het weer er hier net als in Nederland niet echt veel beter op gaat worden de komende weken, besloot ik om deze wandeling maar dit weekend te doen. Ik moet eerlijk toegeven dat dit nogal tegenviel. Het was behoorlijk ver lopen (uiteindelijk 4 uur bezig geweest) en sommige murals waren niet op de locatie die door google maps wordt aangegeven (verassing!!). Ook zijn er veel murals die niet op de route liggen, en eerlijk gezegd vond ik dit vaak wel de mooiste. Ik zal de foto's snel uploaden. Over foto's gesproken, ik had mijn camera nog speciaal meegenomen uit Nederland zodat ik wat mooie kon maken. Helaas, talent dat ik ben, had ik er niet aan gedacht dat deze ondertussen al meer dan 7 jaar oud is en de camera van mijn mobiel dus ondertussen veel beter is. Maar hier dacht ik dus pas aan tijdens de wandeling, en suprise, het geheugen van mijn mobiel zat vol na nog geen 30 min gelopen te hebben. Dus als de foto's niet zo geweldig zijn, kan ik de schuld geven aan de camera, vind ik
Wink

Er zijn nog veel meer dingen om te vertellen, maar die zal ik bewaren voor de volgende keer aangezien het al een aardig lang stuk is geworden. Morgen komt er eindelijk een einde aan de grootste poppenkast van de afgelopen weken, en weten we of de wereld ten onder zal gaan of niet. Hiermee quote ik wat mensen bij mij uit de groep, die zich vooral schamen voor de sensatie die het is geworden. Ook zal ik het geheugen van mijn mobiel eens vrijmaken zodat ik goed kan weergeven hoe die stemmings gekte hier is.

Ik zal over een week of 2 weer eens wat van mijn laten horen. Seeya!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!