StaninPhilly.reismee.nl

Week 4 en 5

En we zijn al op 1/3! Gaat toch best snel zo. Hier begint het ook al wat kouder te worden, maar gelukkig nog niet zoals in ons koude kikkerlandje. Het is hier nu zo’n 10-12 graden, maar dat zal na deze week ook zo tegen het vriespunt zijn. Zolang het niet regent is het dus nog prima weer om de stad verder te verkennen, wat ik dan ook zeker heb gedaan.

Allereerst ben ik tijdens Thanksgiving naar de optocht geweest in het cetrum van Philly. Blijkbaar is dit de oudste Thanksgiving optocht van Amerika. Tijdens deze optocht komen er veel mega grote opgeblazen figuren voorbij, een aantal carnaval achtige auto’s, maar toch vooral heel veel lokale schoolorkesten, met elk zijn eigen lied en kleding (zie foto’s). Na de optocht gezien te hebben ben ik toch maar eens terug naar de Liberty Bell gegaan. Ik had hem eerder tijdens de zomer al vanaf buiten gezien, maar je kan ook gratis naar binnen om hem zo beter te zien. Verassend genoeg waren we in de zomer te laat om nog naar binnen te gaan (gaan om 17:00 al dicht), dus moest ik er nog een keertje terug. Ik was er twee keer in het weekend voorbij gelopen, maar toen stonden er zo’n honderd mensen te wachten om naar binnen te gaan, dus had ik het toch een beetje uitgesteld. Ik gokte zo dat het op Thanksgiving niet zo druk zou zijn, en ik had nog gelijk ook

Smile
. Het eten bij Claire kon helaas niet doorgaan, dus heb ik toch maar zelf gekookt.

De dag erna was het natuurlijk Black Friday, en kon ik het niet laten om ook wat te kopen. Voor degene die het niet kennen: Thanksgiving is oorspronkelijk het feest om te bedanken voor de goede oogst, en deze dag wordt gevolgd door Black Friday, een dag waarop het koopjes seizoen voor kerstmis begint en er belachelijk veel korting wordt gegeven (Black, omdat je rekening na alle uitgaven nog zwart staat in plaats van rood). Waarschijnlijk kent iedereen wel die filmpjes waarbij mensen massaal winkels inrennen en vechten om producten, dat gebeurt nou op Black Friday. Echter…, ik heb hier dan weer totaal niks van gemerkt. De winkels openen op deze dag om 6 of 7 uur ’s ochtends en mensen slapen ook buiten voor de winkel in tenten, dus ik dacht laat ik maar tegen 10 naar de winkels gaan, dan heb ik de eerste mensen ontweken. Eenmaal bij de winkels aangekomen was het helemaal niet zo druk en heb ik wat shirts en een broek gescoord en nog wat voor het thuisfront ingeslagen. Het gekke was dat het pas echt druk werd tegen 3 uur ’s middags.

De rest van het weekend heb ik niet meer zo veel uitgevoerd, en de week erop ben ik vooral bezig geweest met toegang regelen voor een ander lab, wat uitleg krijgen over apparatuur en een literatuur onderzoekje. In week 5 kon ik eindelijk beginnen met mijn eerste experimenten, en had ik zelfs mijn eerste resultaten! Niet totaal wat ik had gehoopt, maar het is iets en ik kan ermee verder werken.

Verder ben ik afgelopen vrijdag nog samen met Emily en Pam (ook uit mijn groep hier) + aanhang naar de Duitse kerstmarkt gegaan bij het stadhuis. Hierna zijn we ook nog eens uit eten geweest , Chinees hier is toch wat anders dan in Nederland, en ijs gaan eten. Ik had dit nooit gegokt, maar zoete aardappel praline ijs smaakt best wel prima. Verder ben ik op zondag ook nog eens naar het Kunstmuseum geweest hier in Philly (degene met het Rocky standbeeld). Het was namelijk de eerste zondag van de maand, en dus gratis toegang. Na de vele schilderijen van Picasso, van Gogh, Rembrandt, Renoir, etc… gezien te hebben, kan ik als echte cultuurbarbaar zeggen dat ik toch de middeleeuwse tentoonstelling over de ridders het meest interessant vond.

Na zo’n 4 uur rondgehangen te hebben in het museum ben ik nog even naar de Whole Foods supermarkt gegaan die er dicht in de buurt ligt. Deze is pas net open en echt mega groot (Wegmans waardig), met zelfs een complete keuken met 8 koks aan het werk. Toch wel wat anders dan in Nederland…

Deze week ga ik vooral weer verder met mijn experimenten, en als het een beetje droog blijft ga ik zaterdag naar New York toe om daar het kerstsfeer eens te verkennen. Maar daar horen jullie de volgende keer meer over ;)

Reacties

Reacties

Martin

En ikmsst denken dat de naam black friday komt doordat het er dan zwart ziet van de mensen :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!