StaninPhilly.reismee.nl

Week 2 en 3

Zo, we zijn weer 2 weekjes verder. Ik heb de afgelopen weken vooral besteed aan het verkennen van Philly en het bestellen van alles en vooral veel afwachten. In mijn tweede week hier ben ik vooral bezig geweest met het uitzoeken van wat en hoeveel ik allemaal nodig zal hebben voor mijn project. Maar er was nog iets veel belangrijkers: de elections. Samen met Emily en Claire (ook een PhD’er hier in het lab) en nog 2 mensen zijn we in een barretje wat gaan eten en bier drinken terwijl de verkiezingsuitslagen uit de verschillende staten bekend werden gemaakt. Ik heb van deze tijd natuurlijk ook een beetje misbruik gemaakt om er nu achter te komen op wie ze hebben gestemd en waarom. Iedereen die ik heb ontmoet in Philly is/was voor Hillary Clinton (uiteindelijk bleek ook dat 85% van Philly op haar had gestemd), maar ze vinden ook dat de mensen die op Trump zijn echt ongelooflijk dom zijn en ze geven dan ook het argument dat alle steden met universiteiten op Clinton hebben gestemd, en vooral de mensen op het platteland op Trump. Nou heb ik zelf natuurlijk ook een beetje het nieuws gevolgd, en wat blijkt nou… Trump wil dat er minder dollars gaan naar het nationale potje waaruit alle onderzoeken worden betaald (beurzen enzo). En mensen op de uni hebben dit geld nou eenmaal nodig om hun werk te kunnen doen, en stemmen op Trump zorgt dus voor minder baangarantie. Daarom zijn ze zo erg tegen hem op de universiteiten.
Dit was natuurlijk maar een klein onderdeel van het hele gesprek over politiek dat we die avond hebben gevoerd, maar ik zal jullie niet vermoeien met de rest. Na zo’n 4 uur in de kroeg te hebben gehangen zijn we toch maar allemaal richting huis gegaan, en ben ik er zelf om 3 uur’s nachts dus achter gekomen dat er weer een mannelijke president is in de VS.

De dag erna waren de meeste mensen hier in Philly duidelijk teleurgesteld, en hadden het ook totaal niet aan zien komen. Typisch genoeg begon het deze dag ook voor het eerst te regenen sinds ik hier ben, terwijl het daarvoor zo’n lekkere 15-16 graden was de hele dag. Vandaar ook de opmerkingen dat de wereld aan het huilen vanwege Trump. Ik kon het natuurlijk niet laten wat grapjes te maken over de verkiezingen, zoals de apocalyps komt, jullie zitten er nog 4 jaar mee, ik maar een paar maandjes…, maar dat maakte de sfeer alleen maar beter gelukkig.

Eenmaal in het weekend aangekomen heb ik nog maar eens gaan shoppen voor nieuwe schoenen en een goede winterjas, wat gelukkig gelukt is. Verder heb ik nog een middagje rondgewandeld in de buurt waar ik woon. Aan de grote wegen met de winkels zie je wel wat armoede en zijn de huizen wat vervallen, maar eenmaal midden in een wijk ziet het er allemaal best netjes uit. Als er ergens een klein of een school is zijn de huizen veel beter onderhouden en staan er ook wat grotere auto’s voor het huis. Het geeft nogal een vreemd gevoel als je hier rondloopt, binnen 3 straten ben je van een omgeving dat er netjes uitziet naar iets dat nogal vervallen is.

In mijn derde week heb ik vooral heel veel afgewacht. Al mijn bestellingen voor mijn project kwamen op maandag en dinsdag binnen, maar ik kon nog niet beginnen aangezien ik nog uitleg moest krijgen over het gebruik van een apparaat. Dit apparaat staat helaas niet in het lab waarin ik zit, maar in het gebouw ernaast en hier mag ik niet zomaar naar binnen. Vanaf dinsdag tot vrijdag heb ik dus nog steeds geen experiment uit kunnen voeren, maar heb ik mijn tijd vooral besteed aan het zoeken van literatuur, beetje theorie verwerken en uitzoeken wat ik in het weekend zou doen. Woensdagmiddag heb ik het noorden van Philly nog maar eens verkent, met onder andere opnieuw het beeld van Rocky en het bekende kunstmuseum.

Op vrijdag was er nog een leuke borrel voor PhD’ers van de uni waar ik ook naartoe mocht, en free drinks waren belooft, zoiets kan ik natuurlijk niet afslaan. Echter bleek dat het free drink (jep enkelvoud) was, maar dat dit verkeerd doorgegeven was op de uitnodiging. Gelukkig was het niet zo druk, ongeveer de helft van de verwachte mensen waren maar gekomen zodat er uiteindelijk ook een 2de gratis biertje kwam, helemaal prima dus. Na ongeveer 2 uur geborreld te hebben was het alweer afgelopen, en ben ik nog even snel boodschappen gaan doen. Op zaterdag wilde ik namelijk weer een grote wandeltocht door Philly gaan maken, dit keer naar het oosten en het zuiden van Philly.

Ik ben toen per puur toeval het Benjamin Franklin museum tegengekomen, en heb hier wat langer dan verwacht doorgebracht. Hierdoor viel het plan om zuid Philly te bekijken een beetje in duigen, maar ben ik nog wel naar het oosten gegaan om naar Penn’s Landing te gaan, de oude haven van Philladelphia. Na hier nog wat rondgelopen te hebben ben ik snel naar het One Liberty Building gegaan, het hoogste gebouw van Philly, waarvan de bovenste verdieping is omgetoverd tot een observation deck en je dus een prachtig uitzicht hebt over heel Philly. Echter duurde de wandeling hier naartoe wat langer dan gepland, iets met vermoeidheid van het vele lopen en te laat starten enzo, dat ik hier niet was tijdens mijn geplande tijd van zonsondergang. Het was a helaas al helemaal donker voordat ik boven was. Je hebt echt een prachtig uitzicht over de stad met de vele lichtjes, alleen zijn deze lichtjes niet sterk genoeg om een goede foto van te kunnen maken. Wel hadden ze nog tv schermen met mooie uitzichten, dus heb ik daar maar een foto van gemaakt.

Ook heb ik dit weekend nog geprobeerd speculaas te maken, niet helemaal perfect maarja was de eerste keer J Komende donderdag is het namelijk Thanksgiving, en om dit met de groep op de uni te vieren gaan we op maandag met zijn allen samen eten. Iedereen moet wat eten meenemen wat typisch bij Thanksgiving hoort (Kalkoen, aardappelpuree, …). Aangezien ik hier niet echt ervaring mee heb, mocht ik ook iets anders maken, vandaar dus de speculaas. Tijdens het echte Thanksgiving kan ik waarschijnlijk bij Claire en haar hele familie blijven eten, maar dit krijg ik de komende dagen te horen.

Om af te sluiten heb ik nog wat goed nieuws, tijdens de kerst kom ik een weekje terug naar Nederland!! Oh en ik heb de foto''s maar eens toegevoegd

Smile

Reacties

Reacties

Rick

Cool man! Ik had je blog nog niet gelezen voor ons facetime-gesprek van gister, maar toch leuk om je verhaal te lezen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!